האתר בהקמה | להזמנות: 054-727-3660

Go to English site

הסטודיו – מצפה רמון

מאז חזרתו ב- 2012 ממסע בן שבע שנים לקליפורניה ובואנוס איירס, ארי מתגורר ויוצר במצפה רמון.

כתמי לידה

ארי הגדיר את עצמו בעבר כפרפקציוניסט בהיבט של ההתייחסות לחומר הגלם עצמו. קשה היה לו לקבל למשל פגם בעץ ובדרך כלל היה מניח אותו בצד כיוון שלא עמד בציפיות שלו כבר בשלב ההכנה. כיום הוא לא רק משאיר את הפגם אלא אף מבליט אותו. אותו פגם או לכלוך שדבק בעץ או החלודה שהתהוותה על הברזל, הם “כתמי הלידה” האישיים של כל חומר והם אלה שנותנים לעבודה את הייחוד והאופי שלה. לכן כל יצירה היא ייחודית בפני עצמה ולעולם לא תהיינה שתי עבודות זהות גם אם הן מאותה סדרה.

מחזור + חידוש = מיחדוש

היום הוא נטוע עמוק בתוך נושא המחזור, הודות גם להשפעה של  קליפורניה שמובילה את ארה”ב בעשייה ובחקיקה בתחום זה. כל כך הרבה עץ למיחזור מקיף אותנו שארי לא יכול להתעלם מנוכחותו המתעצמת כפסולת סביבתית. לכן הוא “זורם” עם החומרים ונותן להם את הכבוד הראוי. את הפגמים, הסדקים, החורים, החלודה ואף הלכלוך הוא מקבל כנתון מובנה, חלק מה- DNA של החומר ומנסה “להפוך כל דפקט לאפקט.”

זהירות! ציידים/לקטים

ארי טייל וגר תקופות ארוכות בארצות רבות כך שנחשף למגוון רחב של תרבויות, אך הוא מעיד על עצמו שחזר בעצם לתקופת הציידים/לקטים והוא מלקט מכל הבא ליד: חלקי רהיטים שבורים, משטחים, ספרים, פסולת ברזל, אבנים, שורשים וכיו”ב. את הרוב הוא ממחזר אבל גם משתמש בחומרים לא ממוחזרים. “אין ספק שאני מתגעגע לעושר ולמגוון של העצים שיש לקליפורניה וארגנטינה להציע ובארץ זה מצריך יצירתיות מוגברת, בטח ובטח במקום כמו מצפה רמון בה אני חי ויוצר, שלא ממש מוקפת ביערות ופסולת אורבנית…”

אי-השלמות המושלמת

העובדה שחומר הגלם לא מושלם מאתגרת כל פעם מחדש ובה טמון היופי בתהליך העבודה כיוון שהאמן צועד בתווי מחשבתי מתגלגל. היצירה מהווה תרגיל אינטלקטואלי ולא סדרה של פעולות מכניות. העבודה עם עץ ממוחזר דורשת זמן הכנה משמעותי ויש בה חיפוש מתמיד אחר הערך המוסף למוצר הסופי.

כל העולם במה

עם התגברות המודעות לנושא המיחזור והחשיפה לאינטרנט שמספקת שפע של רעיונות, ניראה כי כיום כמעט כל אחד יכול לייצר עבודת אמנות או שולחן קפה וקרוב לוודאי שאיזה אמן רדום קיים בכל אחד ואחת מאתנו. אמן תמיד שואף לחדש ולהתחדש ובתחום המיחזור זה אתגר לא קטן. חובת ההוכחה להביא לעולם מוצר מקורי מורגשת היטב על כתפי האמן, אך באותה עת היא גם מנוע אדיר לדחיפה ויצירתיות מקורית. ארי אוהב לשלב בין חומרי גלם שונים כמו עץ, ברזל וזכוכית ולהוסיף גם קורטוב של חומרים נוספים כמו שורשים, אבנים וכדומה. בנוסף, היות והומור הוא חלק אינטגרלי מחייו הוא נוטה לשלב אותו, גם אם רק בקריצה, בחלק מעבודותיו.

Comments are closed.