האתר בהקמה | להזמנות: 054-727-3660

Go to English site

עיצוב בהשראת הוואבי-סאבי Wabi-Sabi

וואבי-סאבי הוא אידיאל אסטטי הלקוח מעולם התרבות היפנית והוא מהווה גורם השראתי בתפיסת עולמו האסטטית של ארי שומרון כאמן המתמקד בחומרים ממוחזרים.
וואבי-סאבי הוא תמצית האסתטיקה היפנית המביא לקדמת הבמה את יופיים של הדברים הלא-מושלמים, הלא-קבועים והלא שלמים.
להלן תמצית עקרונות ה- Wabi-Sabi ע”פ הספר של לאונרד קורן “וואבי-סאבי לאמנים, למעצבים, למשוררים ולפילוסופים” בהוצאת אסיה 2003
Wabi-Sabi – For Artists, Designers, Poets & Philosophers – Leonard Koren

עקבות התהליך הטבעי
דברים שהם ברוח הוואבי-סאבי הם ביטויים של זמן שקפא. הם עשויים מחומרים רגישים להשפעות מזג האוויר ולמגע יד האדם. הם נושאים על גופם צלקות ממגע השמש, הרוח, הגשם, החום והקור אשר מתבטאות באיבוד צבע, בחלודה, בכתמים, בעיוות צורה, בהתכווצות, בהצטמקות ובהיסדקות. החתכים, השבבים, המכות, הצלקות, השקעים, הקילופים ושאר סימני השחיקה שלהם הם עדות לשימוש שנעשה בהם בעבר, לטובה או לרעה.

לא רגיל
דברי הוואבי-סאבי לפעמים אדישים לטעם הטוב המקובל. מאחר שאנחנו כבר יודעים מהם פתרונות העיצוב ה”נכונים”, וואבי-סאבי מציע לנו במתכוון את הפתרונות ה”שגויים”.

אינטימי
דברי הוואבי-סאבי לעיתים שקטים ומתכוונים פנימה. הם מאותתים לצופים: התקרבו, געו, תקשרו. הם מעודדים את צמצום המרחק הנפשי בין דבר אחד לדבר אחר. בין אנשים לבין דברים.

לא יומרני
דברי הוואבי-סאבי הם בעלי נוכחות סמכותית ושקטה. חיים בשלום עם סביבתם.

ארצי
דברי הוואבי-סאבי עשויים להיראות מחוספסים ולא מעודנים. הם עשויים על פי רוב מחומרים שאינם רחוקים ממצבם המקורי, בתוך או מעל פני האדמה, והם עשירים במרקם גולמי ומחוספס.

מעורפל
דברי הוואבי-סאבי הם לעיתים בעלי איכות מעורפלת, או רפה. קצוות שהיו פעם חדים, זוהרים כעת באור רך. צבעים שהיו פעם חיים ובהירים נהיים מטושטשים ובעלי גווני אדמה בוציים או בעלי גוונים מעושנים של זריחה או שקיעה. צבע כסף-חלודה של שתילים ונבטים חדשים.

פשוט
פשטות עומדת בליבם של דברי הוואבי-סאבי. לקצץ עד המהות אבל לא לפגוע בפיוטי.

Comments are closed.